-
Wij hebben als payroll- en backoffice-dienstverlener contact met een divers scala aan klanten. Het ene bedrijf houdt zich bezig met het opknappen van woningen, het andere bedrijf zorgt dat evenementen voorzien zijn van lekker eten. Kortom: wij horen verhalen uit alle hoeken van de arbeidsmarkt.
Omdat de volledige arbeidsmarkt anders functioneert door het coronavirus en wij graag willen uitlichten hoe verschillende ondernemers hierin staan, vragen we onze klanten naar de wijze waarop zij omgaan met het virus. In de eerste serie spraken we Ralf Christiaansen, eigenaar van online job-platform Chiefz.
1. Hoe gaat het nu met jullie bedrijf?
“Wij blijven positief, maar er vallen harde klappen. Dit merken we zeker in de horeca- en evenementenbranche, maar bijvoorbeeld ook in de logistiek. Hier bij Chiefz bekijken we het van dag tot dag. Om te overleven, halen we alle creativiteit en business-kennis uit de kast, zodat we flexibel mee kunnen bewegen met de markt.”
2. Wat zijn de meest heftige veranderingen vanwege de crisis?
“Het meest heftige is toch wel de terugloop in uren. Door deze ontwikkeling zijn wij genoodzaakt veel sneller te schakelen en zijn we keihard bezig in bijvoorbeeld andere branches dan welke normaal in ons aanbod naar voren komen.”
3. Hoe denk je over de tijd na de crisis?
“Ik heb nauw contact met onze vaste opdrachtgevers en wij staan na de crisis uiteraard klaar om ook hen weer te ontzorgen. In welke mate dit gaat gebeuren, dat weten we niet. Iedereen om ons heen is, net als wij, bezig met creatieve oplossingen. Ook verwacht ik een vlucht voor de flexbranche. Je ziet nu hoe belangrijk flexwerk is voor werkgevers en werknemers.”
4. Heb je nog tips voor andere ondernemers die het lastig hebben door de crisis?
“Stap uit je comfortzone, blijf dingen proberen en blijf positief! Een periode als deze biedt ook weer kansen en leert je – anders dan je gewend bent – naar zaken kijken.”
-
Samenwerken met WePayPeople?
Bel met een van onze adviseurs