Sluiten

Veelgestelde vragen van medewerkers

Hoe meld ik me ziek?

U meldt zich ziek bij zowel uw opdrachtgever als bij ons. Dit dient te gebeuren voor 09:30 uur dezelfde dag, zodat wij het tijdig kunnen verwerken. Ziekmelden kan door te bellen naar 020-716 33 84 (optie 3 in het keuzemenu) of een mail te sturen naar os@wepaypeople.nl. Vermeld hierbij duidelijk uw eigen naam en uw opdrachtgever.

Hoe meld ik me weer beter?

Wanneer u na een ziekmelding weer aan het werk gaat, dient u dit bij ons en uw opdrachtgever te melden. Er kunnen  pas weer gewerkte uren worden doorgegeven nadat u zich beter gemeld heeft. Beter melden kan door een mail te sturen naar os@wepaypeople.nl. Vermeld  ook hierbij duidelijk uw eigen naam en uw opdrachtgever.

Ik heb mijn salaris nog niet ontvangen, hoe komt dit?

Het niet ontvangen van salaris kan verschillende oorzaken hebben, de meest voorkomende redenen zijn:

  • Uw documenten zoals een geldig identiteitsbewijs en een ondertekend contract zijn nog niet ontvangen door ons.
  • U heeft uw uren nog niet ingevuld in onze portal.
  • Uw opdrachtgever heeft de uren nog niet goedgekeurd in onze portal.

Indien de bovenstaande punten zijn voldaan kan het twee dagen duren voordat het salaris is bijgeschreven op uw rekening in verband met de verwerking bij de bank(en). Mocht u het salaris dan nog niet hebben ontvangen dan kunt u mailen naar os@wepaypeople.nl. Vermeld  daarin duidelijk uw naam, opdrachtgever en de betreffende week.

Waarom is mijn salaris is lager dan verwacht?

Dit kan te maken hebben met het al dan niet toepassen van de loonheffingskorting. Kijk hier voor een uitleg over de loonheffingskorting. Indien u niet weet of u loonheffingskorting heeft toegepast dan kunt u dat controleren in onze portal. Onder het kopje “mijn gegevens” kunt u de loonstrook van de betreffende week vinden. In het vak “ vaste gegevens” kunt u bij “Heffingskorting” zien of deze is toegepast. Mocht de loonheffingskorting niet zijn toegepast dan kunt u deze activeren door een e-mail te sturen naar os@wepaypeople.nl. Vermeld daarin duidelijk uw naam, opdrachtgever en datum waarop de wijziging moet ingaan.

Als de uren niet goed zijn ingevuld kan  dat zorgen voor een lager salaris dan verwacht, daarnaast zijn de reserveringen van vakantiedagen en vakantiegeld mede bepalend voor het uitbetalen van uw salaris. Voor het uitbetalen van het vakantiegeld kunt u een verzoek indienen door een mail te sturen naar os@wepaypeople.nl. Indien u vakantiedagen zou willen opnemen dan kan dat mits u genoeg saldo heeft via de portal.

Volgens welke cao-regeling word ik uitbetaald?

U valt onder de NBBU cao voor uitzendkrachten. Deze vindt u op onze “downloads” pagina. Tevens wordt er in deze cao rekening gehouden met de inlenersbeloning. Dit houdt in dat u vanaf dag één hetzelfde loon krijgt als de medewerkers die in vaste dienst zijn bij uw opdrachtgever.

Wanneer u na een ziekmelding weer aan het werk gaat, dient u dit bij ons en uw opdrachtgever te melden. Er kunnen  pas weer gewerkte uren worden doorgegeven nadat u zich beter gemeld heeft. Beter melden kan door een mail te sturen naar os@wepaypeople.nl. Vermeld  ook hierbij duidelijk uw eigen naam en uw opdrachtgever.

Staat je vraag hier niet tussen?
020 - 820 80 40 of