Sluiten

Veelgestelde vragen van nieuwe klanten

Wat kan WePayPeople voor mij en mijn organisatie betekenen?

Wanneer u van onze payrolling services gebruik maakt, nemen wij het juridisch werkgeverschap van u over. Dit houdt in dat wij de administratieve én fiscale activiteiten van u overnemen plus het daarbij behorende risico. U selecteert de kandidaat en wij doen de rest. Geen administratieve rompslomp, u kunt zich volledig concentreren op uw core business. Omdat wij gebruik maken van onze eigen portal kunt u, waar dan ook, veilig uw gegevens en mutaties invoeren. Dit zorgt niet alleen voor efficiënter handelen maar is daarnaast ook kostenbesparend.  WePayPeople kan u een scherp tarief en indien u geïnteresseerd bent in onze diensten lichten wij u dit graag nader toe in een persoonlijk gesprek. Bel ons direct via 020 – 820 80 40 of stuur een mail naar sales@wepaypeople.nl.

Onder welke cao zou mijn personeel vallen?

WePayPeople is aangesloten bij de NBBU cao voor uitzendkrachten. Alle medewerkers van WePayPeople vallen onder deze cao. Tevens wordt er rekening gehouden met de inlenersbeloning. Dit houdt in dat uitzendkrachten vanaf dag één hetzelfde loon krijgen als de medewerkers in vaste dienst.

Zoekt WePayPeople ook personeel?

Wij verzorgen geen werving en selectie, omdat wij van mening zijn dat u beter kunt bepalen wie bij uw organisatie past. Bovendien kunnen wij mede hierdoor een scherpe tariefstelling hanteren.

Zijn mijn personeelskosten nog Inzichtelijk?

Als u uw werknemers op de payroll zet bij WePayPeople krijgt u een duidelijk overzicht van de kosten. Het afgesproken tarief is een all-in tarief. U krijgt hierbij één factuur met een totaalbedrag en specificaties en daarmee worden ook alle werkgeverslasten en reserveringen gedekt.

Wat zijn de kosten?

Wij maken graag voor u een offerte op maat. Bel ons direct via 020 – 820 80 40 of stuur een mail naar sales@wepaypeople.nl.

Welk risico loop ik wanneer mijn werknemer ziek is?

Voor alle fasen geldt dat per ziekmelding de eerste dag een wachtdag is. Dit betekent dat de kosten op de eerste dag voor de werknemer zijn. (Lees: er wordt geen salaris uitbetaald en er worden geen ziekte-uren opgenomen/uitbetaald.) Wanneer uw werknemer ziek is en zich in fase 1 of 2 van het contractfasesysteem bevindt, is er geen ziekterisico voor onze klant. Tijdens deze twee fasen zijn alle kosten tijdens het lopende arbeidsovereenkomst van de medewerker voor WePayPeople. Wanneer uw werknemer zich in fase 3 bevindt, dan gaat het anders. Ziektedag 2, 3 en 4 resulteren in kosten voor onze klant, betreffende 90 procent van het salaris. De kosten voor de ziektedagen na de 4e dag tot en met het einde van de lopende arbeidsovereenkomst zullen door WePayPeople worden vergoed.

Hoe lever ik uren aan?

Bij WePayPeople is het aanleveren van de uren gemakkelijk. Met uw eigen inlogcode kunt u snel en eenvoudig urenmutaties van de medewerkers verwerken in onze beveiligde portal.Uren kunnen op twee manieren worden aangeleverd:

  • De medewerker vult zelf online de uren in, deze keurt u vervolgens goed.
  • U vult de gewerkte uren online in, deze keurt u vervolgens goed.

Klik hier voor een uitgebreide handleiding.

Is payrolling goedkoper dan werken met een uitzendbureau?

Ja.  Het verschil tussen WePayPeople en een uitzendbureau is echter dat wij geen werving en selectie voor u doen. Hierdoor is payrolling goedkoper dan werken met een uitzendbureau.

Privacy instellingen

Wij nemen uw privacy serieus en geven u de mogelijkheid zelf in te stellen welke gevens u tijdens het bezoek aan onze website afgeeft. U kunt uw instellingen te alle tijde wijzigingen.

Privacy policy | Sluiten
Settings