Sluiten

Interview met Remy Goudriaan

Wij spraken Remy Goudriaan, accountmanager op onze Salesafdeling, over zijn werkzaamheden, uitdagingen en blunders.

Kun je vertellen wat je precies doet op de afdeling Sales?

“Jazeker. Wij zorgen ervoor dat we nieuwe klanten krijgen. Deze nieuwe klanten komen via verschillende kanalen bij ons terecht, bijvoorbeeld door gerichte marketingacties, leadleveranciers of via klanten. Sommige van deze leads zijn al bekend met payroll en WePayPeople waardoor je direct een gesprek hebt over wat wij voor ze kunnen betekenen met onze service. Maar wij hebben ook veel gesprekken met bedrijven die nog helemaal niet bekend zijn met payroll, dan heb je een heel ander gesprek waarin je veel moet uitleggen.

Een salestraject kan een dag maar ook maanden duren. Vaak geldt des te groter het bedrijf, des te langer het salestraject. Maar het is in alle trajecten belangrijk dat je een relatie opbouwt met het bedrijf, veel contact onderhoudt en bij deze bedrijven langs gaat.

Verder ben ik net begonnen met het verkopen van onze backoffice dienstverlening voor uitzendbureaus. Deze trajecten vragen meer kennis van de markt en van het uitzendbureau als onderneming. Onze dienstverlening gaat verder dan alleen het overnemen van de backoffice, wij helpen de ondernemers met advies en kennis zodat zij hun bedrijf verder kunnen laten groeien.

Ik vind het werk ontzettend leuk om te doen. Je spreekt elke keer verschillende typen bedrijven en ondernemers, van de bakker om de hoek tot grote bouw- en softwarebedrijven. Daarbij help je klanten echt met het oplossen van een probleem.”

Wat is de grootste uitdaging die je binnen je functie bent tegengekomen?

“Een van de grootste uitdagingen is dat er bij onze dienstverlening veel parate vakkennis komt kijken, zoals bijvoorbeeld het toepassen van de inlenersbeloning of het matchen van de verschillende cao’s. Wanneer je in gesprek bent met een bedrijf is het belangrijk dat je direct antwoord kunt geven op zijn vragen.

Wat is de grootste blunder die je tijdens je werk hebt gemaakt?

“Als accountmanager ging ik ooit naar een afspraak bij een klant. En wat je normaal doet als je een afspraak hebt, is even het adres bevestigen. Ik deed de aanname dat het adres dat op de website stond het juiste was. Niet slim, want ik kwam er na een flinke tijd rijden achter dat ik bij de verkeerde vestiging stond, helemaal aan de andere kant van het land …. En jammergenoeg was het veel te ver om nog terug te rijden. Kan gebeuren, maar één keer en nooit weer!”

Als je onze bedrijfscultuur in één nummer zou moeten samenvatten, welk nummer zou dat dan worden?

“Als ik één nummer zou moeten kiezen, dan zou het ‘Do or Die’ van Jonna Fraser zijn. Zo is het eigenlijk ook bij ons. Het is een snelle branche waarin wij voorop willen blijven lopen. Als je niet altijd alles geeft, dan wordt je ingehaald door de concurrent.”

Privacy instellingen

Wij nemen jouw privacy serieus en geven je de mogelijkheid zelf in te stellen welke gevens je tijdens het bezoek aan onze website afgeeft. Je kunt jouw instellingen te allen tijde wijzigingen.

Privacy policy | Sluiten
Settings