Persbericht: DGA geen idee wat zijn eigen verloning kost

Op 20 november 2014 door WePayPeople

Amsterdam, 18 november 2014 – Vraag een DGA wat zijn eigen verloning kost en het antwoord blijft vrijwel altijd uit. Dat is wat WePayPeople ervaart in de dagelijkse praktijk. In een speciaal radiospotje dat vanaf vandaag te horen is op Radio 1 en BNR Nieuwsradio spoort WePayPeople de DGA aan deze kosten eens te bekijken.

Als DGA moet je al op flink wat zaken letten als het gaat om de verloning van het eigen salaris. Zijn er minder inkomsten? Dan kan men tijdelijk kiezen zichzelf in deze periode geen loon te betalen. Maar er moet dan toch maandelijks een loonaangifte ingediend wordt bij de Belastingdienst. En wat zijn de gevolgen van de Werkkostenregeling die in 2015 in werking treedt? Dan kan nog maximaal 1,2% van het fiscale loon besteed worden aan onbelaste vergoedingen en verstrekkingen. Moet je wel even weten. Of hoe zit het bijvoorbeeld als de tweede auto ter beschikking gesteld wordt aan de partner en deze alleen voor privé doeleinden gebruikt wordt? In dat geval kan de Belastingdienst bepalen dat de totale autokosten tot het loon gerekend moeten worden.

Julius Kousbroek, directeur en medeoprichter WePayPeople: “Deze zaken worden natuurlijk ook door de boekhouder of accountant die een DGA inschakelt bijgehouden. Maar die rekenen vaak hogere tarieven dan wij hanteren. Daarom is het voor iedere DGA goed eens naar die kosten te kijken.”

WePayPeople regelt dat voor Nederlandse opdrachtgevers met payroll, salarisadministratie en backoffice dienstverlening voor uitzenders. Voor internationale opdrachtgevers biedt het bedrijf payroll en contracting services.

DGA verloning bij WePayPeople

Weet u wat u als Directeur Groot Aandeelhouder betaalt voor de maandelijkse verloning van uw eigen salaris? Voor 2015 kan dat in elk geval helemaal gratis bij WePayPeople. Kijk op onze DGA pagina voor het aanbod en zie hoe gemakkelijk u van onze volledig digitale dienstverlening gebruik kunt maken.