-
Als juridisch werkgever vindt WePayPeople goed werkgeverschap heel belangrijk. Hierbij speelt het welzijn van al onze werknemers een centrale rol. Toch kan het onverhoopt voorkomen dat je als medewerker op de werkvloer te maken krijgt met situaties waarin agressie, geweld, discriminatie, (seksuele) intimidatie en ander ongewenst gedrag voorkomen.
In sommige gevallen kun of wil je de situatie niet met je eigen collega’s, leidinggevende of een op de werkplek aanwezige interne vertrouwenspersoon bespreken. Binnen WePayPeople is een onafhankelijk en toegankelijk aanspreekpunt, de vertrouwenspersoon, aanwezig voor medewerkers met bijzondere problemen, klachten of vragen. Het gaat daarbij om zaken als pesten, discriminatie, (seksuele) intimidatie, agressie en geweld.
Waarom en wanneer contact zoeken met een vertrouwenspersoon?
- Voel je je onheus bejegend? (discriminatie, seksuele intimidatie, agressie, etc.)
- Word je gepest?
- Voel je je bedreigd?
- Heb je de behoefte om te praten in vertrouwen met een neutraal persoon?
De vertrouwenspersoon kan je adviseren, begeleiden en ondersteunen bij vragen, twijfels over omgangsvormen en gedrag, vervelende situaties en integriteitskwesties.
Alles wat je zegt tegen de vertrouwenspersoon wordt beschouwd als vertrouwelijke informatie. Dat wil zeggen dat de vertrouwenspersoon dit niet met anderen bespreekt, tenzij je hier toestemming voor geeft. Soms is het luchten van je hart voldoende. In andere gevallen begeleidt de vertrouwenspersoon jou bij het vinden van een oplossing. De vertrouwenspersoon gaat na of via bemiddeling een oplossing kan worden bereikt of begeleidt je -indien wenselijk of noodzakelijk- naar andere instanties die gespecialiseerd zijn in opvang en nazorg.
Contactgegevens
Pauline Meursing is de (LVV-gecertificeerde) externe vertrouwenspersoon van WePayPeople. Zij werkt van maandag tot en met donderdag van 9.00 uur tot 19.00 uur en is te bereiken via mpm@intuitonem.com.
-
Samenwerken met WePayPeople?
Bel met een van onze adviseurs