Sluiten


De oplossing voor aflossing

Op 3 augustus 2018 door WePayPeople

Hier bij WePayPeople houden we ons bezig met payrolling, maar dat weet je inmiddels wel. Wat je nog niet weet is dat wij momenteel zo’n 6.000 uitzendkrachten, bij verschillende bedrijven en organisaties, voorzien van hun salaris. Een ontzettend goed resultaat, maar helaas hebben we iets aan deze groep opgemerkt: een deel van onze uitzendkrachten heeft schulden waar ze erg veel hinder van ondervinden. Misschien ben jij wel onderdeel van die groep. Mocht dat zo zijn, dan willen we je graag helpen.

Samen staan we sterker

Deze hinder komt met name door het loonbeslag: een zwaar en dwingend middel dat vaak wordt ingezet wanneer er sprake is van meervoudige schuldenproblematiek. Bij loonbeslag wordt er door een schuldeiser beslag gelegd op het salaris van de schuldenaar, in dit geval de uitzendkracht die door ons wordt uitbetaald. Erg vervelend. En daarom zouden we deze groep graag een handje willen helpen.

Met die gedachte in ons achterhoofd zijn wij gaan nadenken over manieren waarop wij mensen in deze positie een handje zouden kunnen helpen. Na de nodige brainstormsessies kwamen we tot de conclusie dat een samenwerkingsverband ideaal zou zijn. Snel na het trekken van deze conclusie kwamen we in contact met schulden.nl: een dienstverlener die zich inzet voor mensen met een betalingsachterstand en gratis advies biedt aan zij die hier behoefte aan hebben. Zij deelden de gedachte dat een werkgever zich, naast het uitbetalen van personeel, ook moet bekommeren over het welzijn van het personeel. En dit is dan ook de reden dat wij, samen met schulden.nl, hebben besloten een samenwerking met elkaar aan te gaan.

Dit is het plan

Heb je schulden, dan willen we je graag benaderen en helpen. Mits je daarvoor openstaat natuurlijk, want we willen je niet verplichten hulp te accepteren. De kosten van deze hulp, tezamen met de mogelijke vervolgkosten van een dergelijk traject, zullen door ons worden betaald. We hopen dan ook van harte dat deze samenwerking een succes wordt. Niet alleen omdat we op deze manier mensen een steuntje in de rug kunnen bieden, maar ook omdat we willen laten zien dat een werkgever meer kan doen dan alleen uitbetalen. Samen met schulden.nl delen we namelijk de mening dat het middel loonbeslag een weinig oplossend karakter heeft, maar eigenlijk alleen het probleem verplaatst.

Zo gaan we te werk

Mocht je onderdeel van deze groep zijn, dan zijn er een aantal dingen die je van ons kunt verwachten. Onderstaand beschrijven we in een aantal punten hoe dit proces er ongeveer uit zal zien:

  • Als je tot de uitzendkrachten met een loonbeslag behoort, ontvang je van ons eerst een mail. In deze mail vragen wij of je wel of niet mee wilt doen met het traject.
  • Als je meedoet, ontvang je van ons een bevestigingsmail.
  • Na het ontvangen van de bevestigingsmail, zal schulden.nl contact met je opnemen. Tijdens dit contactmoment wordt er besproken wanneer het traject kan starten. Of dit kan of niet, hangt van de situatie af. Het kan namelijk zijn dat iemand al onder bewind staat, dan is er dus al sprake van een soortgelijk traject.
  • Als het traject van start gaat, zal Schulden.nl een inventarisatie van al je inkomsten, uitgaven en schulden maken. Ook wordt onderzocht of het loonbeslag correct is opgelegd.
  • Hierop volgend wordt bekeken welke oplossingen mogelijk zijn. Op basis hiervan krijg je een advies over hoe je het beste jouw betalingsprobleem aanpakt.

Zoals reeds beschreven, wordt dit traject door ons vergoed. Daarnaast kun je met het traject stoppen wanneer jij dat wilt. Mocht je jezelf nu op een andere manier willen aanmelden, of heb je per ongeluk op ‘nee, ik wil geen hulp’ gedrukt, dan is dat geen probleem. Je kunt een e-mail sturen naar os@wepaypeople.nl. Vanaf daar pakken wij het verder op.

Privacy instellingen

Wij nemen uw privacy serieus en geven u de mogelijkheid zelf in te stellen welke gevens u tijdens het bezoek aan onze website afgeeft. U kunt uw instellingen te alle tijde wijzigingen.

Privacy policy | Sluiten
Settings